tag:blogger.com,1999:blog-6190657545961781988.post1025213740149517971..comments2007-11-28T17:55:43.445+02:00Comments on Библиотеката на Пътуващия Археолог: Археологията - наука за бъдещетоНиколай Гочевhttp://www.blogger.com/profile/09675790233434304066noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6190657545961781988.post-52848730423772588132007-04-23T16:08:00.000+03:002007-04-23T16:08:00.000+03:00четах във вестник култура, че тези които клеветят ...четах във вестник култура, че тези които клеветят в интернет и използват виртуалното пространств, за да обвиняват и нападат лично хора и институции - че техните блогове трябва да бъдат изтрити и че хората трябва да обединят усилията си да изгонят троловете от интернет. тролове - наричали хората като николай гочев. преди имаше едно интервю на богдан богданов във вестник дневник - там той беше написал същите неща като тук. истината е че той не е преподавател в нбу и че пише тези неща, защото опитал да стане преподавател в нбу, но нито един студент не записал неговия курс и така - всичко свършило. това, обаче не е причина дъ зацикляш навсякъде в интернет и да ставаш трол. приятели, нека изгоним троловете от мрежатаAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6190657545961781988.post-54257850525047668092007-04-19T22:09:00.000+03:002007-04-19T22:09:00.000+03:00Nikolai,chestno kazano ne sum vijdala chovek da pi...Nikolai,<BR/>chestno kazano ne sum vijdala chovek da pishe s takava zloba. Chakahe da vidim shte spresh li - ako ne zaradi Bog, to pone zaradi tova che v minalite pisania - mislia che i jena ti i ti dosta si izpatihte. Dori ot sobstvenite vashi kolegi. Za vsichki e iasno che ne poznavash NBU. Mita za sponsorite e tolkova star i izvehtial che samo detsata si mojesh da zalagvash s nego. Koi si ti za da kazvash kakav da bade predsedateliat na NBU. Predsedateliat - Bogdan Bogdanov.Ta i malkoto hora, koito poznavat teb - te poznavat blagodarenie na nego. Po nachina po koito govorish - v sahshtia ton vednaga moga da popitam zashto se pishesh za vodesht na prevodni knijni poreditsi - kato nito si prevodach nito nishto - da govoria za nebeto i za zakonite. Tova ne e li kult kum lichnostta ti? Vij savsem drugo e da kajesh v sobstvena kniga che si ot nai-drevnia grad na Balkanite i da izredish 10 imena na Stara Zagora. Otvrashtavate me. Vmesto prosto da se zatvorite da si gledate svatbenia album i da si mirishete na mandja. Predstavi si che vsichki tezi neshta ostavat v Internet i detsata ti edin den shte gi prochetat. A sas zloba shte poluchish samo zloba.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6190657545961781988.post-35087580703135465442007-04-19T13:55:00.000+03:002007-04-19T13:55:00.000+03:00Opredeleno parvata chast mi zvuchi kato po M.D. Da...Opredeleno parvata chast mi zvuchi kato po M.D. Da ne ste si blizki;-0, a?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6190657545961781988.post-51974559699333237782007-04-19T12:49:00.000+03:002007-04-19T12:49:00.000+03:00Имам няколко въпроса за да се включа в темата ви:В...Имам няколко въпроса за да се включа в темата ви:<BR/><BR/>Вие от колко време и по каква специалност преподавате в НБУ. Познавате ли други университети?До каква степен познавате организационната психология и теориите за управление на публични институции, както и моделите за зависимост мужду човешките ресурси, институционалните подбори и графиките за приложимост на едното към другото? <BR/>- Защо не подкрепяте думите си с конкретности - кои са спонсорите и т.н. защото по този начин информацията изглежда някак не атрактивна и актуална - като клевета - нещо което би навредило на вашето писане?<BR/>- Защо разчитате на думата ТРЯБВА, която отдавна е отживелица в обществено-приносния говор, както и във всички такива говори в западните и в други, по-съвършени от българския, светове?<BR/>- За равноправието от първия подтекст - как ще свържете древното мечтание за равноправие и по-по-късното равноправие на комунистическите идеологеми?Защо не публикувате и по-нови форми за управление, ако все пак съществува възможността не всичко да тръгва от историята на древните народи?<BR/><BR/>За да помогна на говоренето ви само ще публикувам и аз няколко неща - по Хана Аренд и други интересни теоретици.<BR/>----<BR/>“Думата “социално” е от латински произход и няма съответствие в гръцкия език или в гръцкото мислене. Все пак латинската употреба на думата societas също първоначално е имала ясен, макар и ограничен политически смисъл: тя е означавала съдружие на хора със специфична цел, както в случаите, когато хората се организират, за да управляват други хора или за да извършват престъпление. Едва по-късното понятие societas generis humani – “общество на човешкия род”, терминът “социален” започва да придобива общия смисъл на фундаментално човешко условие. Не че Платон или Аристотел не са знаели или не са се интересували от факта, че човек не може да живее извън човешката общност, но те не са причислявали това обстоятелство към специфично човешките характеристики: напротив, това за тях е било нещо общо между човешкия и животинския живот и само на това основание то не е могло да бъде фундаментално човешко.”<BR/>----<BR/>"Латинският превод на “политическото” като “социално” най-добре се наблюдава при Тома Аквински, който прави сравнение между управлението в домакинството и политическото управление. Тази грешка води до едно глобално объркване – на първо място между гръцки и латински термини, на политическата с обществената сфера, на полиса с дома, на общото с индивидуалното, на публичното с частното."<BR/>---<BR/>В гръцкия полис частният живот се е отличавал със святост на границите си, защото се е смятало, че ”без да притежава дом, човек не може да участва в делата на света, защото нямал местоположение в него, което да е лично негово”. <BR/><BR/>----<BR/> Н. Фрай съобщава и за още една грешка от този род при Фауст, който погрешно превел “словото” с “делото”.<BR/>-----<BR/>Глобалното объркване според Хана Аренд, води до размиване на границите в модерното разбиране –“и ние разглеждаме народите и политическите общности по образец на семейството”. Обществото се мисли като “свръхчовешко семейство”, а политиката като “нация”. Ако в Древността икономиката е била дейност, изцяло присъща на индивидуалното, на домакинството, то в модерната епоха с издигането на обществото, т. е. с издигането на домакинството /oikia/ или на икономическите дейности до публичната сфера, поддържането на домашното стопанство и всички неща, принадлежащи по-рано на частната сфера на семейството, стават “колективна” грижа.<BR/><BR/>Това са нещата които намирам добре във вашата тема да бъдат обяснени по-подробно. Имам да кажа и няколко неща по отношение на библията, но предпочитам да обговарям по-съвременни теми, затова се спирам тук.<BR/><BR/>С пожелание за хубав ден,<BR/>ТеофрастAnonymousnoreply@blogger.com